13 בספטמבר 2011

אם אין אין לחם, תאכלו עוגות!

ואם אין לכם כסף לטוס לניו יורק כדי לבקר בתערוכה לזכר אלכסנדר מקווין, תקנו את הספר!

אז בניו יורק כנראה שלא אבקר בזמן הקרוב, אבל בתערוכת "Savage Beauty" שהתקיימה בחודשים האחרונים במוזיאון המטרופוליטן לאמנות (MET) הייתי חייבת לבקר. אלכסנדר מקווין, המעצב, נושא דגל האוונגרד המודרני והסנסציה בכל עונה מחדש התאבד בפברואר ולנו הצופים נשארו רק סימני שאלה.

מי היה אלכסנדר מקווין? איך הוא טיפס למקום בו סיים את חייו? מה היתה ההשראה לתצוגות המטורפות שעיצב בכל קולקציה מחדש? איך הוא נתפש בעיני האמנות המודרנית?

מה בעצם עוד לא נאמר על אלכסנדר מקווין שלא נאמר בחייו?

המוזיאון הוציא ספר עצום בגודלו (2.5 קילו של ספר) ואת הנ"ל הזמנתי מאמאזון.



בכריכה הולוגרמה של גולגולת ופניו של אלכסנדר מקווין (העתק של עבודת אמנות שהתנוססה בהזמנה לאחת התערוכות, שעיצב אחיו של מקווין).

אי אפשר לטעות כשרואים את הכריכה הזו: זה הולך להיות ספר מיוחד.




הספר מכילכתבים רבים של מכרים ואנשים שעבדו עם מקווין ומספרים על חייו ואיך הוא נראה, מספרים על ההשראה לקולקציות, ובדומה לתערוכה עצמה, מציגים חלוקה לזרמים והשראות מרכזיות של מקווין ובכל אחד מהם את הדגמים המרכזיים והמעניינים ביותר.

אני חייבת לציין שרשימת הכתבים נראית קצת כמו תחרות "מי הכיר אותו יותר" ו"מי מסוגל לכתוב בשפה גבוהה מאוד". אני לא מזלזלת ביכולות קריאת האנגלית שלי, אבל במאמר הראשון פניתי למילון (טוב, מורפיקס) לפחות אחת עשרה פעמים.



התערוכה במוזיאון כללה מגוון יצירות אמנות לבישות שיצר מקווין על בובות ראווה שגם הן עברו טיפול (שימו לב שכולן "מלוכלכות") כדי שיתאימו לאווירה. נהדר.














ביוגרפיה עשוייה היטב, המחיר סביר בהחלט (200 ש"ח פחות או יותר). מומלץ!

אגב, אם באמנות עסקנו, מוזיאון המטרופוליטן נוהג לצלם מוצגים רבים ואף לערוך "טיול אונליין" לחלק מהתערוכות שלו, מומלץ לבקר באתר שלהם ולהתעדכן.

5 תגובות:

  1. אנונימי15.9.2011, 11:54

    הבובות הן דוגמנית (אני לא זוכרת כרגע את שמה) שאיפרו אותה כמו בובה ו"ערפו" את ראשה בפוטושופ. הלכלוך נגרם מכך שהאיפור החל לרדת במהלך הצילומים ויצר בעצם אפקט מרשים אף יותר

    השבמחק
  2. פשוט אדיר לגמרי

    השבמחק
  3. @אנונימי, תודה על המידע!

    השבמחק
  4. אנונימי8.1.2012, 23:32

    איפה אפשר לקנות את הספר

    השבמחק
  5. אפשר מאמאזון - http://www.amazon.com/Alexander-McQueen-Savage-Beauty-Metropolitan/dp/0300169787

    אפשר מהבוק דיפוזיטורי (משלוח חינם לכל העולם) - http://www.bookdepository.co.uk/Alexander-McQueen-Andrew-Bolton/9780300169782

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!