13 בדצמבר 2011

לו הייתי בת הכפר: אופנה רוסית

אם יש דבר אחד שאני יודעת שלעולם לא אשיג זה את הסטייל של הרוסיות. איכשהו לנשים רוסיות יש את הכשרון להשקיע בפרטים הקטנים שנראים לא חשובים ולהראות כל כך מושלמות. ויותר מזה, אם את תנסי לעשות את מה שהן עושות את תראי מגוחכת לחלוטין.

אני גרה בבניין שמורכב בעיקר ממשפחות רוסיות וכל בוקר עוברת את אותה חוויה: אני נכנסת למעלית, מישהי כבר נמצאת בה או שתכנס כמה קומות אחרי. הן תמיד בנות שלושים ומשהו. ארבעים מקסימום, אבל עדיין נראות בנות שלושים. הן בוחנות את הנעליים המרוטות שלי והשיער המבולגן ומעקמות את האף לנוכח העובדה שלא השקעתי את מירב המאמצים הבוקר ולא כיסיתי את פרצופי במספיק שכבות של איפור.

אני יוצאת מיואשת מהבניין לעוד יום אפרורי של "אני לא משקיעה בעצמי, שוב אכזבתי את השכנה".

יוליאנה סרג'ינקו היא מעצבת אופנה חדשה בתחום, בעבר צלמת ואושיית אופנה, והקולקציה הראשונה שלה לחורף 2011 הציגה בדיוק את מה שאני מכירה: את הסטייל הרוסי הנקי, המדוייק והמלוטש. זה שאי אפשר לשחזר.

Ulyana Sergeenko fall\winter 2011:
"illustration of Soviet Vogue 1950s"


מצד אחד אפשר לראות את בת הכפר מאמא רוסיה, ומצד שני - יש כאן פינאפ סטייל של שנות הארבעים, והוא מוצלח ממש.







12 תגובות:

  1. אוי זה כזה רוסי פרוסקי מהמם.

    מכירה את זה מהבית. אמא שלי תמיד נראית מושלם, ומוקפד וכל שערה נמצאת במקום הנכון והאיפור אף פעם לא נמרח. גם בת דודה שלי ואשתו של בן דוד שלי ובעצם - רוב קרובות המשפחה שלי.
    גם כשאני ממש משקיעה אני לרוב נראית כמו סמרטוט לידן.

    השבמחק
  2. איזה דברים יפים *_*

    השבמחק
  3. בנשיות הרוסית יש פשוט משהו לא מתנצל, שלא מנסה להראות אגבי (בניגוד לישראליות, שחוששות נורא מהמראה ה"מתאמץ"). הגזרות כלכך יפות והתסרוקות בכלל.. כשיתארך לי שוב השיער אני לגמרי מנסה לשחזר את זה.

    השבמחק
  4. אוי זה לגמרי משגע!

    אצלנו הרוסיות לא כאלו מושקעות... יש מעט מאוד כאלה (ויש אוכלוסיה ענקית של רוסיות באשקלון....). הזקנות נראות כמו חביתוש והצעירות משתדלות להתלבש צעיר וישראלי=ג'ינס וטי.

    אני דווקא נראית קצת רוסיה, :-/ כך מסתבר, ומתלבשת מושקע ומה שנחשב לנשי. למיותר לציין שאנשים מתווכחים איתי שאני רוסיה.

    השבמחק
  5. איזה כייף שדווקא היום כתבת על הנושא הזה!! אתמול בסופר אמא שלי ואני חווינו את אותה חוויה כשעמדה מולנו בחורה לפחות בת 40, רוסיה, עם 2 ילדים קטנים (ומנומסים יש לציין)מתוקתקת מהעקב הדק למטה ועד כל שיערות ראשה הבלונדיוניות שנחות בדיוק בזווית הנכונה. לא יכולנו להוריד את העיניים ממנה. הן באמת לא מתנצלות בנשיותן, הן קלאסיות ונעימות.

    השבמחק
  6. את יודעת אם המעצבת הזאת מוכרת את הבגדים לפשוטי העם, או שהם מכוונים לאוליגרכים (אוליגרכיות?) בלבד? :)

    השבמחק
  7. קיטי - גם אותי שואלים לא פעם אם אני רוסיה ובשכונה פונים אלי רק ברוסית, אני פשוט לא עומדת בתקנים הויזואליים שלהן איכשהו

    טל, יש לה עמוד פייסבוק כך שהייתי מבררת שם אם הבגדים שלה בגלל נמכרים לקהל הרחב http://www.facebook.com/pages/Ulyana-Sergeenko/165342340192401
    מהניחוש שלי, היא בעצמה אוליגרכית קטנה ותמכור את הבגדים שלה רק לנשים שמוכנות לשלם הרבה כסף.

    איזה כיף לראות שאני לא היחידה ששמה לב לתופעה הזו.

    השבמחק
  8. אחח..לשם שינוי, גאה להיות רוסיה:)..למרות שאני לא בטוחה שאני נכנסת לקטגוריה שמדובר עליה.

    הרוסיות הן מושלמות..זה הכול.
    התצוגה הזו ממש יפה. הייתי שמלה אם משהו מהקולקציה הזו היה בארון הפרטי שלי. לעומת זאמת הנעליים נראות קצת מגושמות וגדולות על הדוגמניות.

    השבמחק
  9. אהבתי את מקור ההשראה שלך לפוסט הזה...

    השבמחק
  10. Thank you for sharing that designer with us! I really love that sophisticated style, and I would love to add that kind of sophistication to my own closet... but it looks like a lot of work! Well, maybe a new challenge for 2012! :)
    Anyway, thanks again for sharing :)

    Morgane from The LeopardLegs

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה, וברוכה הבאה לבלוג :)

      מחק
    2. אח.. אני זוכרת שהקולקציה הזו הגיעה אלי במייל כלשהו שנה שעברה.. כמה בהיתי בה.
      אוליאנה סרגיינקו היום מותג. ותחת בית אופנה בפריז. מלבישה את כל הכוכבות והעשירות הרוסיות.
      היא ממש מדברת בשפה שלי. להסתכל עליה היום.. אני לא בטוחה אם יופי ושלמות עיצובית כזו אינם הורגים את ההשראה. זה כמו לראות סרט ממש טוב עבור במאי. אי אפשר לעשות סרטים אח"כ.
      אני מרגישה טוב רק אחרי קולקציות גרועות. או מעצבים מתים :)

      מחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!