25 בספטמבר 2012

הצעה ליום כיפור (ובכלל) / הפקת אופנה צנועה

יום כיפור זה היום הזה שכולם אוהבים לשנוא אם הם לא צמים, אבל אני חייבת להודות שאני מאוד אוהבת אותו. אני מרגישה בנוח עם יום אחד בשנה שבו אני צריכה להתרכז בעצמי ולהסתכל פנימה קצת יותר עמוק. השלווה לא מפריעה לי.
כסמל להסתכלות פנימה, בחרתי להביא הפקת אופנה שהתפרסמה לפני שבועיים שנוגעת בבעיות אמיתיות שיש בעולם האופנה ואף אחד לא מדבר עליהן. דברים כמו חפצון הנשים לרמה שזה כבר מגעיל. שככל שאת נכנסת עמוק יותר לתעשייה ככה את מחוייבת להיות יותר חשופה וללבוש יותר קצר - כי זו האופנה עכשיו.

A MODEST PROPOSAL
Photographs by Michael Thompson 
Styled by Edward Enninful
W Magazine
October 2012

בגדים רנדומלים מהתמונה של מעצבים:
משמאל: חליפה של לואי ויטון
באמצע: תיק של פראדה
מימין: חליפה (ג'קט, מכנסיים, צעיף וחגורה) של גוצ'י, 
כפפות תחרה של הרמס, שכמיה של לואי ויטון


בגדים רנדומלים מהתמונה של מעצבים:
משמאל: קרדיגן וחצאית של בוטגה ונטה, 
שרשרת של לנוון, נעליים של מארק ג'ייקובס
באמצע: מעיל, חולצה, סוודר, מכנסיים וסיכה של פראדה
מקל הליכה של טום פורד, נעלי גברים של דולצ'ה וגבאנה, 
מימין: שמלת תחרה מימין של קלווין קליין,  מתחתיה חולצת תחרה של DKNY
נעליים של מארק ג'ייקובס, תיק  של אוסקר דה לה רנטה


אני מאמינה שיש הרבה בעיות בפתרון "התלבשי כמו חברה בכת האמיש בבגדי מעצבים", וזה לא הפתרון האמיתי. אנחנו לא צריכות להיות מחוייבות ללבוש מותגים ואנחנו לא צריכות להרגיש שמישהו מכריח אותנו ללבוש קצר או ארוך. אני אלבש קצר כמה שבא לי אבל אני שומרת לעצמי את הזכות לסרב להצטרף להיות חשופה כמו כולן רק כי כך נהוג עכשיו.




בגדים רנדומלים מהתמונה של מעצבים:
משמאל: ג'קט, חולצה ומכנסיים של קום דה גרסון
סוודר של פראדה, כפפות של הרמס
מימין: שמלה של אלטוזרה, מגפיים של מארק ג'ייקובס


בגדים רנדומלים מהתמונה של מעצבים:
מימין ומשמאל: שמלה של גוצ'י, טייץ של אמריקן אפרל


בגדים רנדומלים מהתמונה של מעצבים:
מעיל, שמלה, חולצה ונעליים של מארק ג'ייקובס
תיק של פראדה




בגדים רנדומלים מהתמונה של מעצבים:
שמלה של שאנל
חולצה של לורן סקוט
עגילים של בוטגה ונטה (מפוזרים בשיער)
צמיד של שאנל (בשיער)




אולי השנה כשאתן קונות בגד, תחשבו אם זה מתוך הכרח ה"טרנד". אולי לא תקנו את אותה שמלה קצרה מדי, ואולי לא תקנו את אותם עקבים קטלניים שאפשר לנעול לשעתיים מקסימום. יש עוד מספיק בגדים ונעליים בעולם שיתאימו לטעם שלכן ולא יגרמו לכן להרגיש כאילו כח גדול מכן שולט בכם כמו בובה על חוטים בכל קניה.

13 תגובות:

  1. אנונימי25.9.2012, 12:05

    פוסט מקסים-אני כל כך מסכימה איתך! אני מאד אוהבת את יום כיפור (ואני צמה)-זה יום של שקט,שלווה.אלה היומיים הכי שלווים שיכולים להיות לבן אדם במשך השנה:)
    ובעניין הדוגמניות-כל פעם כשאני רואה תצוגות אופנה ושמלבישים את הדוגמניות בבגדים שקופים ובלי חזיות אפילו-זה מזעזע אותי כל פעם מחדש!מה הקטע?מה ה"אופנה" פה? לראות בנות עירומות?! לדעתי זה בכלל לא אומנותי ובטח שלא יפה.וכל הבגדים הקצרים יותר מדי זה לדעתי מוגזם...כל פעם כשאני רוצה לקנות מכנס קצר-אני תמיד מסתכלת על האורך..זה פשוט נהיה מגעיל מה שהולך עם בנות,שמושפעות מטרנדים יותר מדי:\
    גמר חתימה טובה,נופר:)

    השבמחק
  2. אני לא יודעת, בתור אחת שעוקבת אחר מגזינים ותצוגות, קשה לי להסכים עם האבחנה שלך...
    רוב בגדי המעצבים, שמכתיבים באופן כללי את הטון לרשתות ההלבשה העממיות, לא בדיוק עונים על ההגדרה של צמוד-חשוף-זנותי. להפך, לרוב את נתקלת בלוקים שבארץ היו נתקלים בנחירות, "פוי זה לדוסיות/סבתות". נכון, יש שקוף ויש קצר ויש צמוד, אבל אף אחד בתעשיית האופנה לא מצווה עליך לשלב את שלושתם... תמיד יש דרך בעלת טעם ללבוש את הסגנונות האלה. נכון, בתצוגות ובמגזינים לפעמים מראים פטמות (בעיני זה לא בעייתי אבל ניחא), אבל אף אחד לא מצפה ממך להסתובב ככה ברחוב.
    בארץ לעומת זאת, בנות ילבשו מיקרו-מיני צמוד וסטרפלס וסקיני גם כשבעולם "מכתיבים" מעילים קופסתיים רחוקים מהגוף. ומכיוון שזה מה שהקהל דורש, זה מה שהספקים מביאים. הרי חצאית פעמון מעל סריג גולף זה לדוסיות וסבתות... הבעיה היא לא אצל המעצבים או מכתיבי הטון כי יש יופי של מבחר. הבעיה היא בטעם הקהל, הוא זה שקובע בסופו של דבר מה יגיע לחנויות המקומיות.

    השבמחק
    תשובות
    1. בהתחלה חשבתי שאולי אני טועה וקצת חפרתי בהפקות אופנה כדי להבין למה אני טועה, ואז הבנתי - הפקות האופנה מהחודשיים האחרונים באמת "מכוסות" יחסית. אבל אם תלכי ארבעה-חמישה חודשים אחורה תגיעי ישר לתוך הקיץ, ולתוך הבגדים הקצרים, ולהפקות האופנה של בגדי הים, ולהפקות האופנה של הנשים הסרוחות על הספות במבטים נוגים אל האינסוף בשמלות קצרות וסיגריה בוערת, בתוספת ישבן מציץ של בחור שבדיוק קם מהמיטה.
      ואת פגעת בדיוק בנקודה לטעמי - זה הטעם של הקהל שקובע, ואנחנו משום מה בוחרות ללבוש בגדים שלא הכי נוח לנו בהם ויוצאות בתלבושות פשוט מביכות לרחוב. איך את יכולה לצאת עם חצאית פעמון רחבה שמגיעה עד מתחת לישבן שלך בלי לפחד שהרוח תעלה אותה אל על בכל רגע? זו לא החשיפה של הרגליים שמטרידה אותי אלא הבחירה ההזויה ללבוש בגדים רק כי זה טרנד מסויים.

      מחק
    2. אני מאוד נגד ללבוש בגדים טרנדיים ולא נוחים. זה לא יפה ואין דבר יותר בולט לעין ממישהי שלא נוח לה בבגדים שלה (ולא רק כשזה ממש לא נוח פיזית, כמו הבחורות שמדדות על עקבים לא הגיוניים). לא נוח לך ללבוש קצר - וואלה, אין מצב שזה יראה עליך יפה.
      אבל לי דווקא ממש כיף ללבוש חצאיות קצרות בקיץ. לעומת זאת, ג'ינס סקיני גבוה כמו שהיה ממש באופנה לפני כמה עונות - גורם לי למודעות עצמית מהסוג הרע, עד כדי כך לא נוח לי בטרנד הזה שויתרתי עליו.
      לא כל טרנד עובד על כל אחת. צריך לקנות מה שאוהבים ונוח בו. מזל שעולם האופנה מגוון כל כך ויכול להציע לכל אחת מה שהיא אוהבת.
      ולגבי ההפקות מהקיץ - זה קיץ! אני הייתי סרוחה ליד הבריכה בבגד ים רוב חודש אוגוסט... אני לא מבינה למה זה בעייתי.

      מחק
    3. אני חושבת שאני צריכה למצוא לך כמה דוגמאות עם הפקות אופנה עם טעם רע, יש לשבת ליד הבריכה ויש לשבת ליד הבריכה...
      הכל תלוי באיך שמציגים את הרעיון. תני לי לחזור אלייך עם זה

      מחק
  3. אתחיל בכך שההפקה אכן אסתטית ומקסימה. אני תומכת לחלוטין בזכותן של משים ללבוש מה שמתחשק להן, הדבר היחידה שמטריד אותי הוא- שיש קישור טבעי בין ״להתלבש חשוף״ לבין ״הפיכה לאובייקט מיני״. אנחנו לא אובייקט מיני גם אם אנחנו שמות חוטיני, ההחפצה נעשית בצד השני. אם מתחשק לי ללבוש משהו ארוך ומכסה, אשריי, אך אם לא- זה בטח לא פותח את הפתח להערות או יחס מסוג מיני.

    השבמחק
  4. הפוסט שלך ממש אקטואלי עבורי בימים אלו...
    ביום שני נכחתי בחתונה מאד מקושרת עם המון סלבס ודוגמניות.
    שמתי לב לעובדה צורמת - כולן לבשו שמלות כל כך קצרות שזה פשוט לא יאמן. אצל אחת מהן אף ניתן היה לראות את הבגדים התחתונים, מרוב שהשמלה היתה באורך חולצה...
    למה לעשות את זה?
    אוקיי, אז כולם יודעים שיש לך רגליים ממש ארוכות, אבל למה לעטות את עצמך בבגדים מגוחכים?

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו, לא חשבתי שזה באמת קורה. יוצא לי להגיע בעיקר לחתונות דתיות :)
      מעניין, אני בדיוק הולכת לחתונה לא דתית מחר ואני תוהה אם אני לא הולכת להתלבש "מכוסה" מדי :). העלית נקודה נחמדה למחשבה.

      מחק
  5. " דברים כמו חפצון הנשים לרמה שזה כבר מגעיל. שככל שאת נכנסת עמוק יותר לתעשייה ככה את מחוייבת להיות יותר חשופה וללבוש יותר קצר - כי זו האופנה עכשיו."
    ישר עלתה לי אסוציאציה למיקרו-מיני של אנה דל רוסו, העורכת של ווג יפן... את כ"כ צודקת!

    השבמחק
    תשובות
    1. אנה דל רוסו! צריך לשים את התמונה שלה תחת ההגדרה פאתטי במילון

      מחק
  6. I agree with you but not because of the sexual thing, i don't mind when it's on the runway or in a magazine- it's art. but this narcissistic trend of bloggers and also celebrities to just show off everything they got 24/7- that's where humility is needed.
    i'm at a point where i'm a little sick of bloggers, myself included:)

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!