19 בדצמבר 2012

דברים שכדאי לעשות ביום האחרון על פני האדמה

(בלוג זה אינו מתעלם משבוע האופנה. למרות שלא תכננתי, בסוף יצא לי לבקר בכל אחד מהימים בתצוגה, צילומים ורשמים יפורסמו בימים הקרובים)

נו? אתן מתרגשות לקראת יומכן האחרון על פני האדמה? אני מקווה  שהחדשות לא מעניינות גם אתכן.
במקום להכנס להיסטריה או להתבאס מהגשם שהולך לשטוף את הרחובות ביום שישי, הנה כמה הצעות לבילוי היום האחרון (כי אם כבר להתפגר אז בסטייל) או סתם יום שישי רגוע ונחמד:

1) צאו להכיר את סצינת העיצוב בארץ!
שימו סוף להאכלה בכפית - לכו להכיר מעצבים ישראלים שאתן לא מכירות ולא רק את מי שמוכר בקניונים בדוכנים העתק של התכשיטים בדוכן שלידו.
הסטודיו של ג'ול ולילה מיי חוגג שנה, ומשיק את הסטודיו החדש שלו במתחם נגה שביפו.
מלבד הנחות ניכרות על הפריטים שבסטודיו, זו הזדמנות מצויינת להגיע לאיזור ולקפוץ לטייל באיזור שמסביב - שוק הפשפשים נמצא במרחק רחוב אחד משם!

הנחות של עד 30%  על קולקציות חדשות / עד50% על קולקציות קודמות.
יום חמישי ה – 20 לדצמבר - בין השעות 12:00-20:00.
יום שישי ה – 21 לדצמבר - בין השעות 10:00-15:00.
סטודיו "ג'ול ולילה מיי" - רח' אפ"ק 3, מתחם נגה - יפו

הסטודיו שייך ללילה מיי (נטלי מוטליס) וג'ול (יוליה גסין),  מעצבות אקססוריז בתכשיטים שמעצבות ומייצרות את הקווים בנפרד ומוכרות את התוצרים תחת גג אחד.
את האקססוריז של נטלי פגשתי בדוכן בשוק האקססוריז בדיזנגוף לפני מספר חודשים, ואני חושבת שיהיה קל יותר לתת לתמונות לדבר בעד עצמן ולספר למה אני כל כך אוהבת אותם :)


הפריטים של ג'ול:
כל המחירים המצויינים הם לפני הנחה
משמאל: צווארון ויקטוריאני - 220 ש"ח, ימין למעלה: מעיל ניקולא - 920 ש"ח, ימין למטה: חולצת אנסטסיה - 350 ש"ח, חצאית אנה - 420 ש"ח


הפריטים של לילה:
כל המחירים המצויינים הם לפני הנחה
למעלה: שרשרת החברים של לולה - 340 ש"ח, למטה מימין: ענק מעלות - 480 ש"ח, למטה משמאל: שרשרת חותם - 320 ש"ח

2) אופנה ישראלית נגישה יותר
 בואו נודה בזה, לרובנוה קשה לעמוד במחירים של אקססוריז של מעצבים, ואם אנחנו קונות אנחנו משתדלות לעשות את זה בסיילים מעולים.
הסטודיו "מדוזה" (קצת על הסטודיו בפוסט הזה) חוגג שלוש שנים, ומביא איתו סייל שווה למדי - 40% הנחה על תיקים נבחרים.

סטודיו מדוזה – דיזנגוף 110 בחצר
בין שעות 10:30-16:30
10% על קו התכשיטים החדש של אורנמנטיקה
50% על כל התכשיטים מקו מדוזה קלאסיק.
עד %40 הנחה על כל התיקים והארנקים בסטודיו.



ימין למעלה: עגיל אורנמנטיקה - 159 ש"ח
ימין למטה: תיק מדוזו גדול - 1200 ש"ח (ימכר ביום שישי ב-720 ש"ח!)
משמאל: תכשיט גוף - 600 ש"ח


3) להרגיש את משב הרוח של האופנה העולמית
הזדמנות פז תעמוד בדרך של מי שיזדמן לו להגיע ביום שישי הזה, 21.12.12 בשעה 12:00 למוזיאון תל אביב לאמנות, כשאוצר התערוכה (אוליווייה סייאר) החדשה שתפתח השבוע "כריסטובל בלנסיאגה : אוסף אופנה פרטי" יגיע כדי לשוחח עם הקהל הרחב ולספר על התערוכה.
לא פעם ביקרתי בתערוכות והרגשתי שחסרה לי חתיכה בפאזל כדי להבין לעומק מה אני רואה - פגישה עם אוצר תערוכה היא החתיכה החסרה שתמיד מפרשת לי את המשמעות מעבר ל"הנה שמלה יפה של מעצב שמוצגת על בובה".

 התערוכה הנוכחית תציג את חייו ורוח העיצוב של מעצב האופנה הספרדי כריסטובל בלנסיאגה, 1895-1972, לתרבות הספרדית  -  אשר באה לידי ביטוי באיסוף חלקי לבוש וטקסטיל משלהי המאה ה 19 וראשית המאה העשרים.
התערוכה משלבת פריטים מן האוסף הפרטי של בלנסיאגה עם עיצובים שלו-עצמו, ומציגה את הקשרים התרבותיים וההסטוריים ביניהם, כמו כן אוסף של פריטים, כתבים וגזירי עיתון ששימשו למעצב השראה בזמנו.

כריסטובל בלנסיאגה : אוסף אופנה פרטי
הפתיחה: יום חמישי, 20 בדצמבר 2012
נעילה: 27.4.12
מוזיאון תל אביב לאמנות

 אוצר: אוליווייה סייאר, מוזיאון גליירה, פריז
אוצרת אחראית: מאירה יגיד חיימוביץ


מתוך התערוכה:





4) עיצוב ישראלי אחר
כששמעתי לפני כמה שנים שקיים תואר לעיצוב טקסטיל, שאלתי את עצמי על מה לעזאזל מדובר. רק אחרי שתי תערוכות של עבודות בטקסטיל ומפגש עם מעצבת טקסטיל הבנתי שהעולם הזה מלא מעבר למה שרובנו מדמיינים.
תערוכת טקסטילירי, חושפת אותנו לעבודות טקסטיל של מקבץ אמנים ישראלים המתייחסות להלכי רוח אישיים המתבטאים בתוך הבד, ושופכת מעט אור על תחום הטקסטיל העלום והמורכב.
קצת יותר על התערוכה אפשר לקרוא בבלוג של האוצרת - איילה רז

טקסטילירי - גלריה פריסקופ, בן-יהודה 176, תל-אביב.
14.12.12- 12.1.2013



ייתכן שתמצאו אותי בסטודיו של ג'ול ולילה מיי או בתערוכה של טקסטילירי, אם כן, תגידו שלום! :)

2 תגובות:

  1. השמלה הכתומה של בלנסיאגה כל כך יפה! אני באמת יכולה לראות בה רמזים לתרבות ספרדית (היא מזכירה לי קצת את התלבושות של לוחמי השוורים). אני גאה לומר שקיבלתי הזמנה לתערוכה של בלנסיאגה (והרגשתי כזו איכותית), אבל לא הלכתי >_<

    ג'ול ולילה מיי נורא מיוחצנות לאחרונה, אבל זה עבד עליי - הדברים שלהן באמת תפסו לי את העין (בעיקר הבגדים של ג'ול). מה שכן - אין לי כסף בכלל להוציא על פריטים שכאלה. למזלי, אני עובדת מחר ולא אוכל להתפתות..

    השבמחק
  2. התערוכה של בלנסיאגה ממולצת ביותר. שמחה שיצא לי לבקר בה :)

    שמחתי להכירך! מקווה שניפגש עוד :)

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!